lørdag 28. mai 2016

Dag 10 - 2016 Lunde Turiststasjon til Florø

Det oppsto noen tekniske problemer for meg igår, derfor blir det to innlegg fra samme dato.
Dette bildet presenterte jeg fra telefonen, og det kan vel ikke vises for mange ganger.... Etter en god natts søvn på en utmerket turiststasjon, var det himmelsk å kjøre videre... man blir bergtatt av mindre. Ikke ett vindpust, som en drøm.
Samme hvor jeg stoppet, så var det helt uvirkelig.
Astruptunet der kunstneren/maleren Nicolai Astrup bodde og malte, ble et minne for livet. Jeg hang meg på en busslast med trøndere , og fikk gratis guiding. I tillegg til en flott dvd , der jeg lærte Astrup å kjenne. Anbefaler alle å ta turen til dette tunet. Dyktige guider .

Tok det med ro videre, hamstret litt mat i Skei, og stoppet for lunsj med samme utrolige utsikten. Ikke lett å dra videre.....
Gravstedet til Astrup og familien fant jeg ved Ålhus kirke, en kirke som er med på mange av maleriene hans.
Dette flotte hotellet var gjort om til Asylmottak, og det var flere av våre nye landsmenn å se etter veien. Vel ikke så mye å finne på her på dette stedet, men...
Kom greit gjennom Førde, og ut til Florø, der jeg fikk rom på Quality Hotel Florø.. Aldeles nyyyydelig mat: Stekt brosme med blåskjellpurre, og jammen ble det rabarbraostekake til kaffen... Anbefales.

Så skulle dagens avhandling gjøres på Pc'n, men ledningen var på Lunde Turiststasjon !!!!!! Det ble en stile TV-kveld, med film til over midnatt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar