mandag 30. mai 2016

Dag 13 - 2016 På kjente veier i Sogn

 

Flott frokost på det ærverdige Gloppen Hotell, godt å kjenne litt på luksus... Så fikk jeg vasket bilen, den var helt grå etter Høyangertunellen forleden. Orker ikke kjøre rundt med sååå skitten bil, selv på ferie. Hester er det ikke så mange av på Vestlandet, og det er vel Dølahesten som er den mest brukte her... Lite travhester å se...


Jeg som er innmari glad i trekkspill, country og dansemusikk visste at en kjendis bodde i Sandane. Fikk litt guiding , og fant frem til gården han driver ved siden av spilling. Jeg som har kjendissperre, greide å slå av en prat med han. Veldig hyggelig kar. Endel av turene mine inneholder noen tilfeldigheter. Synd han ikke spilte... men han kommer til Seljord, så da........og siste CD'n hans har jeg i bilen...

Dagens ferge fra Anda til Lote, og jeg fortsatte til Nordfjordeid. Her hadde jeg kjørt for to år siden, men denne gangen fant jeg kirker jeg ikke hadde fra før.


Videre utove Eidsfjorden og Nordfjorden til Måløy, og fikk endelig sett denne Kannesteinen. Jeg droppet den i 2014, for da  regnte det. Veldig smal og svingete vei dit, men det gikk bra. Artig fenomen.  I Måløy fant jeg ikke overnatting, så jeg kjørte til Selje. Hotellet lå der og ventet på meg. Men du verden for en nedtur, matmessig. Stekt torsk MED bein !!!! Ja, ja, den var god, aspargesen og potetbåtene hadde vel vært litt for lenge på stekeplata, men jeg ble mett. Skylte ned med ett glass rødvin. Det småregnte .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar