onsdag 25. mai 2016

Dag 8 . ...Å Vestland, Vestland .........

Dagens frokost med utsikt til snøkledde fjell, slett ikke dumt...


Og med Låtefoss i all sin prakt....jo dagen ser ut til å bli bra.

Dagens fruktblomstring i Hardanger er ikke hva den engang var. Veien Odda Kinsarvik var stengt pga tunellarbeider, så det ble veien til Utne fergested.
Og med litt list og lempe ble jeg med, bare såvidt klaring bak bilen. ble vinket frem, og fikk kommentaren at jeg var flink til å kjøre bil ???!!!! Jeg svarte at selvfølgelig var jeg det, jeg er jo kvinnfolk !!!!! Kom ikke her !!!
Mye snø over Vikafjellet. Dette var skikkelig mimrevei for meg, minner fra campinglivet for 30 år siden.  Fant en plass i snøen (les:ved snøen) og tok en velfortjent høneblund i solsteika. pluss 21 og vindstille. Så var det ganske bratt ned til Vik i Sogn, der jeg fikk rom på Blix Hotel. Mer anonymt hotel har jeg ikke sett, kun en liten veiviser, ikke Navn på hotellet utvendig... Merkelig. Men rom i annekset kostet ikke mer enn hva en hytte hadde kostet. DA er det greit med hotell.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar