søndag 28. mai 2017

Dag 11 - Svolvær til Borge til Svolvær

Dagen var litt fuktig da jeg gikk til frokost. Det klarnet imidlertid opp , og det ble en praktfull dag i Lofoten.


Det er helt umulig å beskrive hva et slikt landskap gjør med deg. En sjelefred av dimensjoner.


Jeg forstår jo at det å våkne i telt, som er slått opp under ei diger steinhelle, må være helt utrolig 'breathtaking'. Selv om jeg selv  foretrekker hvite laken. Dette er fra veien ut mot Henningsvær.


Selv her ute i havgapet har de Borettslag. Kult, siden jeg selv bor i Borettslag.

Jeg lar bildene tale for seg... På min jakt etter kirker, kommer jeg liksom 'rundt' noen av disse fjella.


Jeg bor i den midterste rorbua, og der skinte sola da jeg kom tilbake. I le for vinden, og bare å nyte....


Litt trim måtte jeg ha, og jeg gikk ut på en molo i utkanten av byen. Jeg passerte en del av disse gjela med tørrfisk, noen med torskehoder, også...

Og aller ytterst på moloen sto Fiskerkonen (av Per Ung). Ikke sikker på om hun skuet etter de som aldri kom hjem.. En fantastisk dag, selv om jeg ikke kjørte helt ned til Å... Jeg hadde jo vært der før, og turistene var allerede merkbart tilstede. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar