torsdag 18. mai 2017

På vei mot nord 2017

Da var endelig dagen kommet. Først en flott feiring av 17 mai på Strømmen, med familien. Vi var 19 tilsammen, til tider høyt støynivå. Uansett fint å være sammen med familien.
Idag, torsdag, spiste jeg frokost , før jeg satte meg i bilen.
 Det plaskregnte i hele dag, altså ikke akkurat fotovær.



  Mjøsa var delvis tåkelagt. Lite trafikk, og jeg valgte å kjøre vestsida av Norges største innsjø. Ikke helt sikker på om jeg sparte så mye bompenger på det. Fant tilogmed en kirke til samlingen min, Totenvika Kirke.  Det er ett års tid siden jeg kjørte denne veien mot Dovre, og det var blitt bedre vei, mer tuneller, og mye bompenger. Antakelig er det best å ikke tenke for mye på det. Det er jo ingen alternativer, og veien er flott, særlig for de som skal til Trondheim.Selv jeg skjønner det.
På Toftemo Turiststasjon på Dovre sto rommet klart til meg. Et koselig og trivelig sted som jeg har overnattet mange ganger tidligere. God mat og hyggelig betjening. Rene og greie rom. Rømmegrøten her er utrolig god, men det er litt tidlig i sesongen. Tar vel en tur senere på sommeren.

2 kommentarer:

  1. Herlig at du er på veg og nå kan været bare bli bedre....gleder meg til å følge deg her størstesøstra mi ��

    SvarSlett
  2. Artig å følge med på turen nordover. Sjøl tenkte vi å ta en tur til Nord-Norge utpå sommeren og kan jo hende jeg kan snappe opp litt tips her om vegen, interessante steder og plasser for overnatting. :)

    SvarSlett