lørdag 27. mai 2017

Dag 10 - Narvik til Svolvær

Det skulle bli den beste dagen hittil. Knallblå himmel, snøkledde fjelltopper i alle retninger, og blågrønne fjordarmer. Norge er på sitt aller beste . Lofoten sto for tur. To år siden sist, og jeg manglet noen kirker. Sjekket kartet, og fant noen attogframveier. Blant annet ut Raftsundet til Digermulen Kirke. Veldig fin vei, lite trafikk og vel verdt turen.

Så var det denne Vestvågøy, en runde som var utrolig fin å kjøre. Overraskende store myrlendte flater, og utsikt ut mot det åpne hav. To kirker fant jeg også, selv om de ikke var imponerende. Men det viktige er et bilde.


Vanskelig å få frem, men inne i Grunnførfjord var havet veldig blågrønt, nesten som brevann.

Sjekk denne bakgrunnen til Sildpollen Kirke !!! Mer malerisk kan det neppe bli. Ellers var det Bobiltreff rett ved, så jeg følte meg litt malplassert.

Det var bare å kjøre videre, og se etter et overnattingssted

Ikke alt i Svolvær er like godt vedlikeholdt.

Svinøy Rorbuer hadde ei ledig bu til meg. Det var utrolig deilig å kunne sitte i ettermiddagssola med VG og en kaffekopp. Blikkstille, og uten jakke !!!! Mmmmm.... minte litt om sommer, ja.



1 kommentar: