onsdag 24. mai 2017

Dag 7- Møsbrømlefse og Straumen

Det er klart at da jeg åpnet døra i dag morges, og hadde disse på besøk, så ble jeg overrasket. Det ble vel disse også, for de forsvant ganske fort.

Saltstraumen er vel kjent for de fleste. En turistmagnet . Det var ikke særlig strøm da jeg satt på Kjelen Kafe,  og skuet mot strømmen og brua. Kanskje det var på feil tidspunkt. Jeg har sett den før, og hørt mange tragiske historier.

Jeg koste meg med møsbrømlefse, en lokal lefsevariant, med varm smeltet brunost og rømme. Smakte den sist jeg var her, og benyttet sjansen igjen.

Måker, kanskje sildemåker,  dekket nesten steinen de satt på, rett ved Saltstraumen. Jeg kjørte ut til dette Våtmarksområdet utover på øya, men ikke så jeg fugl, ei heller hørte noen, hverken store eller små. Så da ble disse måkene 'fangsten' idag. Det har vært skyet i hele dag, såvidt glimt av sol. Ikke plagsomt varmt, ca 8 grader. Jeg fyrer i ovnen, og leser bøker om lokalhistorien. Deilig å komme på veien igjen i morgen.




1 kommentar:

  1. Lengter oppover.....flott med elg og natur, fuglene er her nede i sommervarmen. Traff Hege Erichsen og søstra, de følger med deg på turen. God tur videre. Jeg er tilfeldigvis på Herefoss denne helga hihi

    SvarSlett