torsdag 1. juni 2017

Dag 15 - Fauske til Halsa

Det gjør noe med deg, når sola skinner etter noen dager med snøvær i mai... Godt at juni kunne begynne slik. Temperaturen er et stykke unna sommervarme, men en islender gjør susen !!.


Kjørte mot Bodø, tok av til Saltstraumen. Der hadde jeg jo vært for noen dager siden. Det sto skilt til Steinkjer 62 mil, og jeg måtte le... var liksom et stykke fra Steinkjer, da !!! Men her starter Kystriksveien , og jeg kjørte her for to år siden.


En arm av Svartisen lå blågrønnhvit, men dit måtte en ta båt, så det ble ikke noe denne gangen, heller.

 Jeg hadde blinket meg ut noen kirker nedover , som jeg ikke tok sist. Fint for samlingen min, da er jeg fornøyd. Ingen helt spesielle, men dog.

Da er det noe krøll med bilder og lagringsplass, som jeg ikke skjønner....

Men jeg fortsatte videre nedover riksvei 17, passerte Glomfjord , og kom ut til første fergeleie. Her lå Furøy Campingplass, med hytter ensuite. Jeg fikk en liten tomannshytte, og kunne endelig sitte ute og spise dagens middag. Satt i sola og leste og drakk kaffe. Litt kald vind, men satt i le, og nøt livet og sommeren, som endelig ser ut til å ha kommet her nord.

Det koster 800 kr for denne hytta, som er klin ny. 




1 kommentar:

  1. Nå er du på mitt fineste strekk nordover.....nyt det og hils Gunnar når du møter han senere. Kos deg med reker på brygga i Brønnøysund og softis med rørte jordbær på Hurtigrutebrygga.....det er et must.

    SvarSlett