onsdag 7. juni 2017

Dag 21 - Namdalseid til Orkanger


Det ble en helt annen dag enn jeg hadde planlagt. Jeg fulgte rv 17 videre sydover, og så over på rv 720 langs Beitstadfjorden. Det var 21 grader kl 8 i dag tidlig, og jeg stønnet. Heldigvis blåste det endel, men allikevel i varmeste laget for meg. Inne i Verrabotn hadde jeg tenkt å ta veien over til Inderøy, men alle veier over dit, altså østover, var stengt på grunn av veiarbeid. Det ble i stedet rake veien ned til Rissa. Stedvis var det ganske så smal vei.


Det ble en kirkebildedag. I Malmkirke skulle det være begravelse. Kista var ennå ikke kommet, så jeg fikk lov til å stikke hodet inn og ta noen bilder, i all hast... Det har ikke vært mange kirker på denne turen som jeg har fått komme inn i.

Bjugn kirke er vakker, men omgitt av mange høye trær. Vanskelig å få fotografert.

Nå hadde jeg tenkt å overnatte i nærheten av Brekstad fergeleie, men alt var fullbooket. Selv en campingplass var  fullt. Jeg stilte meg opp på fergeleiet, og spurte bilen foran om det var lenge til ferga gikk. Han svarte et kvarter, men det varte og rakk. Jeg sjekket google, og der sto det at fergen var innstilt !!!!! Jeg måtte frem og spørre mannen en gang til, og han kunne berolige meg med at det var to ferger, og den kom snart. Og det gjorde den. Det blåste ganske så friskt, men det merkes ikke når båten er stø av trailere.

Så var det å finne overnatting. Første valget ble Orkla Gjestegård og Camping. Den lå liksom på et industriområde rett ved Orkdalsfjorden , før Orkanger. 850 kr for hytte, men den var jo skikkelig lekker. Jeg som er hyttoman trives med høy standard på hytte, særlig etter to netter med hytter uten innlagt vann. Men så må jeg jo betale deretter. Jeg undres hvor neste overnatting blir.








1 kommentar:

  1. Alt for dyrt bare for å sove, men sånn er det jo. Synd at kirkene ikke kan stå åpne lenger.....vi er på feil spor selv i vårt fine land :-(

    SvarSlett