mandag 5. juni 2017

Dag 19 - Brønnøysund mot Namsos

Det plaskregnte da jeg våknet. Selv om jeg dro ut avreisen, regnte det fortsatt. Siden jeg kjørte Kystriksveien for to år siden, tok jeg nå veien innover mot Mosjøen og E6. Det er jo ikke mye å fotografere i slikt regnvær. Jeg fikk med meg et par, tre nye kirker.
Det er nesten livsfarlig å se etter fugler mens man kjører. For denne tranen dukket opp på et jorde , på ei slette, nær veien. Egentlig ikke stoppested for fotografering. Jeg fikk sideruta ned, heiv fotoapparatet opp og tok ikke tid til innstillinger, bare knipset, så fikk det bli som det ble. Det kom ingen biler akkurat da, så jeg forårsaket ikke noen ulykke.
Jeg var nå kommet meg på E6, og da jeg kjørte andre veien sto det Velkommen til NordNorge... Her var det bare markert at jeg kjørte inn i Trøndelag. Fin markering allikevel. Jeg tok av retning Høylandet rv 775, og tenkte at der kunne jeg kanskje finne et sted å overnatte, men neida. Kom inn på Rv 17 (Kystriksveien), og fant en liten enkel hytte på Bjøra Camping. Tydeligvis et eldorado for laksefiskere. Det var tatt en på 17,7 kilo for et par dager siden.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar