fredag 13. juni 2014

Fræna/Atlanterhavsveien

Atlanterhavsveien var et av delmålene på årets biltur, og været bedret seg etterhvert, selv om det var ganske kald vind. Disse bruene forbinder øya Fræna med Averøya, og jeg bare kjørte over og tilbake igjen.. Stoppet flere ganger, og det er vanskelig å velge av alle bildene som ble knipset.. Ikke så stor trafikk, så det var god plass på stoppestedene.
Jeg er ikke god på selfies, så jeg spurte heller en turist om han ville ta bilde av meg...
Det sto noen og fisket i denne strømmen under en av bruene, men jeg så ikke at noen fikk fisk..
Veien gikk  videre mot det kjente fiskeværet Bud, der en hagevenninne bodde i nærheten, og hun var hjemme !! Ingvild Mindresunde står omtalt i en guidebok, og med over 2000 forskjellige planteslag i hagen, var dette som en drøm å vandre i. Fantastisk med  de vakre blå Meconopsisene (Valmuesøstrene) som sto i blomst nettopp nå.. i tillegg til små og store skjønnheter og skatter .
Man er vel programforpliktet til å spise fiskesuppe her, og den smakte fortreffelig.
Utenfor restauranten.
Og inne...
Det er slik det skal være, med vær og hav....

Så var øya Fræna besøkt med både Atlanterhavsveien og fiskeværet Bud... og for meg, ikke minst ,hagen til Ingvild.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar