onsdag 18. juni 2014

Mot øst

Tror kanskje det må være et lite kapell, det sto tett ved Gloppen Camping, der jeg overnattet
.
Det kunne vært verre. det regnte ikke, men skyene lå rimelig lavt over fjellene. Veien gikk tilbake til Byrkjelo og Skei, før det gikk mot Sognefjellet.

Ikke så mange geiter å se, men her ved Kjøsnesfjorden lå de midt i veien. De forhastet seg ikke med å gå tilside, heller.
Fin vei langs Kjøsnesfjorden.

Nesten vemodig å se seg tilbake..

Veien mot Sognefjellet ble åpnet som bilvei i 1938, og kåret til Norges første Nasjonale Turistvei i 1992.

Bremuseet i Fjærland, men hva har elefantene der å gjøre ??  Kanskje fantes det en forklaring inne i bygningen, men jeg var ikke der.

Luster Kirke, og bak meg hadde jeg....

...denne bygningen, uten at jeg kunne finne ut mer om hva den har vært brukt til..
Bare for å vise hvor irrgrønt vannet egentlig var...
Vanskelig å la være å stoppe for å feste slike historiske bygg til minnebrikka.
Innhuset lå på den andre sida av veien, sjekk hjørneplankene !!!! det så heldigvis ut til at dette skulle bavares...jeg krysser fingre..
Snakk om flaks når det gjaldt været, intet er vel vakrere enn snøkledde fjell mot blå himmel.
Veiens høyeste punkt er 1438moh, det var noen som våget seg på breen i det fjerne, og noen gikk på ski.
Dalen ned mot Lom , litt trang og annen natur. Takke meg til disse telegrafstolpene i forhold til de gyselige vindmøllekolossene som tvinger seg fram andre steder i landet vårt.
Om vegger kunne tale....
Lurer på hva dette kan ha vært.... en harv, eller noe ???
Og om noen er i tvil om 'flygende tallerkner' finnes, så har jeg beviset her....noen ganger er det fint å se opp mot himmelen..... Dagens etappe stoppet i Otta, og var egentlig litt lang, så i morgen er det hviledag.

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar