mandag 5. juni 2017

Dag 17 - Leirvik til Brønnøysund den 3 juni

Kjørte nedover mot Tjøtta fergeleie, og stoppet på Alstadhaug for en kopp kaffe. Alstadhaug er jo Petter Dass sitt rike.











Jammen godt jeg hadde vært her tidligere !!! Det hjalp jo ikke på kaffetørsten, så jeg var rimelig frustrert da jeg kjørte videre. Her klager de på at turistene ikke legger igjen penger, men de får jo ikke en sjans når slike steder er stengt i bl.a. Pinsehelg !!!!!




Jeg har ikke lagt merke til at livbåter nå for tida har motorer !!!! Sikkert kjekt det, da...

Jeg kom meg over fra Tjøtta til Forvik, 198 kr, og så var det et lite stykke til Anddalsvåg, der båten gikk til Horn, 94 kr.



Jeg kom tidlig til Brønnøysund, og booket inn hos en tremennng og hans frue. Vi rakk en flott tur rundt Klubben (ved flyplassen) i det fine været. Så var det reker og hvitvin. En kjøretur i omegnen etterpå var også hyggelig. Krigsminnesmerker på en høyde , der det var utsikt over byen.

En hyggelig og begivenhetsrik dag. Om noen ikke har fått det med seg, så var det her i Brønnøysund at moren min vokste opp...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar