fredag 9. juni 2017

Dag 23 - Dovre til Strømmen

Ok, da.... en nest siste etappe på årets langtur. Jeg kjørte nedover E6 som er dødsens kjedelig. Været var litt grått, og noen regndrypp kom. Veien er utrolig godt utbedret, godt for de som skal fort fram. Jeg stoppet i Ringebu, og traff noen tidligere naboer som kom i bobil på vei til Lofoten. Vi tok en kopp kaffe på stasjonen, og slarvet litt. Så vrengte jeg bilen mot Venabygdsfjellet, og over til Østerdalen. En fjellstrekning som var hvit av snø , med høye brøytekanter , sist jeg kjørte her. Nå var det fine vidder, med den flotte gulhvite mosen som dekket mye av fjellområdet.




Jeg kom over til Atneosen, der jeg møtte Rv 3 . Flotte veier nedover mot Koppang og Rena. Kjørte her sist år, så intet var nytt, men koseligere å kjører her allikevel.
Kom etterhvert ned til Elverum, der jeg skulle ta rv 2 et stykke, og så kjøre rv 210, på den andre sida av Glomma. Det gikk greit , lenge, helt til Kongssvinger. Jeg slapp innom sentrum , og fulgte E16 mot Oslo. Det gikk en vei til Aarnes, det hørtes kjent ut, så jeg tok den. Det var lenger enn langt, men kom til Sørumsand og Fetsund, og Lillestrøm. Og DA var jeg kjent. kirkene langs denne veien hadde jeg fra før.

Det var deilig å sette fra seg bilen etter 47 mil, som egentlig er for langt. Barnebarna var på plass, rosevin ble fylt i glasset, og ferien fikk en lykkelig slutt... Minnene fra turen i form av øl ble gitt min flotte svigersønn...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar