torsdag 8. juni 2017

Dag 22 - Orkanger til Dovre


Orkla rant fin og angivelig full av fisk, da jeg forlot Orkla Camping i dag.


Noen traner kom flygende i vinden, og landet på et jorde ved veien. Jeg tenkte de fikk være med på turen.


Skiltet til Magalaupet i Drivadalen ser jeg hver gang jeg kjører her. Idag stoppet jeg, og ble ikke skuffet. Et sikksakk-gjel på over 100 meter, var skremmende og fantastisk. Anbefaler et stopp her.


Det samme gjelder for Kongsvold Fjellstue. Det er som oftest fullt av biler og busser her. Idag var det rolig, og jeg avla et besøk. Men er ikke helt sikker på om jeg var ønsket, selv om den varme eplekaka var nydelig.


Ett eller annet sted her tror jeg Snøhetta ligger. Idag var det ikke helt synlig, og det blåste kraftig.


Jeg fikk tatt en tur til Fugletårnet på Fokstumyra, men så ikke noen fugler i vinden. Det kvitret litt, men ikke overveldende. Da har jeg vært der, da.... Jeg fikk med andre ord stoppet på steder idag, som jeg bare har passert. Tross vind, var det ganske fint vær allikevel...




 Det er noe med at når jeg kommer syd for Trondheim, da er jeg nesten hjemme. Slik var det de gangene vi var på campingtur nordover. Både mannen og jeg hadde samme følelsen. Noen ganger tok vi en svipptur om Vestlandet, bare for ikke å komme for raskt hjem !!. Jeg har nå vært mer enn tre uker på veien, og er 'nesten' hjemme. Lommeboka tåler ikke særlig mer, og jeg vant bare 30 kr i lottoen. Jeg booket inn på Toftemo, Dovre, og lot det være siste overnatting på turen. I morgen drar jeg til Strømmen, der jeg startet turen. Fint å avslutte med familiebesøk. 

Jeg takker alle som har kommentert og fulgt meg på turen min. Den ble annerledes enn planlagt, men fikk se nye steder. Endel nye kirker har jeg fått fotografert. Jeg har til nå 775 forskjellige kirker i samlingen min. Mange av kirkene iår, var kirker jeg tidligere hadde besøkt.

Om noen da lurer på hva en slik tur koster, for meg, så kan jeg meddele sånn ca. :

14000,- i overnatting    6000,. i bensin     1400,- i ferger.

Så kommer bompenger i tillegg. Jeg har jo også overnattet gratis 4 netter, ellers varierer det fra rorbu til 1200 pr natt til enkleste hytte uten innlagt vann til 400 .

Jeg har kjørt ca 548 mil til nå. Det har vært en flott tur i vårt vakre land, som er laaangt. Da er det bare å ønske god tur til alle som lar seg friste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar