onsdag 20. juli 2016

Fra Vågå over Valdresflye til Skien


Det var knallvær og varmt da jeg forlot Vågå idag. Det var på tide å vende nesa hjemover. Kjørte inn til Randen, og tok rv 51 mot Valdresflye. Jeg har kjørt denne veien noen ganger før, men aldri kjørt bort til Brimi-seteren. Kjendiskokken som har en herlig dialekt. Bildet er fra veien bort til setra.


Jeg hadde liksom forventet meg noe større, men greit nok. Kjøpte en flaske bringebærsaft, for øl og vin kunne jeg ikke kjøpe og ta med meg !!!! Molbo-Norge !!!


Videre gikk veien mot Valdresflye. Når været er så knall som idag, helt havblikk, da er det lett å ta flotte bilder. Jeg satt lenge og bare kunne nyte en slik utsikt innover Flye.... Så kom en liten krusning på vannet og idyllen var borte...


Besseggen ligger der i mørket, med Knutshø i forgrunnen. Og Jo Gjende-buene ligger ved foten av Knutshø, men litt bak... Det var ikke mulig å få parkert, så da slapp jeg å tenke på noen spasertur idag.


Bitihorn i sommerdrakt. Liker den bedre med litt snø på. Jeg gikk Halvmaraton for noen år siden, som starter sånn ca midt oppå Flye, nedover denne veien , forbi Bitihorn og ned til Beitostølen, ca 22 km. I samme været som idag, men med brøytekanter... En uforglemmelig opplevelse,,,

På Beitostølen var det stappfullt med biler og folk. Kanskje det var noe arrangement ? Jeg kjørte videre til Fagernes, Bagn, langs Sperillen, til Hønefoss og hjem til Skien... En vei jeg vel kan kjøre i blinde. Var tross alt på Beitostølen i 19 år på Fjellmaraton, med gode venner.

Turen var til ende. Mange opplevelser, mange kirker er fotografert. Så vil tiden vise hvor neste tur går...

Takk til alle som har fulgt meg på turen. Det gir en god følelse, kanskje spesielt fordi jeg velger å kjøre alene. Tusen mange takk..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar