fredag 15. juli 2016

Mot Grip - 3 endelig


Jeg var oppe ca kl 05 i dag tidlig, fikk se himmelen, og tenkte at kanskje det ble brukbart vær allikevel. Dagen var kommet til et besøk på øya Grip utenfor Kristiansund.


Denne båten skulle ta oss til øya. Det kostet 350 kr og turen tok en time hver vei, og vi fikk halvannen time på øya.
Velkomstkomiteen på Grip. Alle hadde unger, og de brydde seg lite om at båten la til kai for noen timer. Det var ikke mye fugler å se ellers.



Litt nytt og litt gammelt, det meste var nymalt, og de fleste var bebodd av sommergjester.

Stavkirka lå inneklemt blant andre hus, og jeg kom ikke inn i den. For kirkesamlingen min holder det med et bilde utvendig...



Jeg kom meg ut av byen etterhvert, og tok E39 retning Trondheim. Jeg mangler noen kirker den veien. Måtte ta fergen Kanestraum til Halsa, og videre mot Kyrksæterøra. Bra veier, noen kirker fant jeg også. Lite trafikk, tross at det vel er fellesferie i denne delen av landet, også. Det var lite hytter langs denne veien, men i Kyrksæterøra fant jeg et hotell som hadde rom til meg. Ikke mat på hotellet. Gikk en liten tur i sentrum, men ingen steder å kjøpe varm mat. Rundstykke med gulost fikk duge... Det veksler fra gourmet til nistemat...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar