torsdag 14. juli 2016

Mot Grip


Stavkirken på Grip frister.... Jeg stoppet på Strømmen et par netter. Datter med familie bor der, og jeg fikk også hilse på oldebarna mens jeg var der. E6 fra Strømmen til Dovre er vel noe av det kjedeligste jeg vet... kanskje mest langs Mjøsa. Her er det ingen rasteplasser der man kan nyte Mjøsa. Bare en rekke bomstasjoner, tror det ble ca 150 kr tilsammen... Veier koster. Og de blir vel aldri helt ferdig.


Som bildene viser, var det ikke påtrengende stor trafikk en onsdag formiddag. Selv om jeg ikke liker å kjøre i 100 - 110 , så er det forsåvidt greit når trafikken er fraværende.Lurer på om disse stolpene langs veien kalles kunst ??!!!

Jeg tenkte at det er jo neimen ikke såååå langt til Trondheim !!!

Men det var Dansefestival i Sel (litt nord for Otta), og jeg hadde zoomet inn at Steinar Engelbrektson skulle spille der onsdag kveld. Siden han er favoritten for tiden, bestilte jeg rom på Toftemo Turiststasjon i Dovre. Da var det bare en halvtime ned igjen. Toftemo er et sted jeg gjerne overnatter. Det er hyggelig betjening, god mat, rene greie rom, og passe avstandsmessig til og fra ett eller annet sted jeg skal.

Jeg fikk med meg noen sanger av Olav Stedje, også. Han er jo  fra Sogndal, og har samme herlige dialekten som Steinar Engelbrektson...


Så entret Steinar Engelbrektson scenen, og jeg fikk med meg alle sangene hans. Stor stemning, og mange dyktige swingfolk. Det kribler i beina, men ikke kan jeg swing, og ikke hadde jeg dansepartner. Kunne i stedet nyte musikken en times tid.. Heldige meg... Det regnte i Dovre da jeg kjørte nedover, det var delvis gløtt av sol i Sel, og det regnte da jeg kom tilbake til Toftemo. En fin kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar