mandag 18. juli 2016

Eikesdal til Valldal

Glimt av morgensol høyt oppe i fjellheimen. Det ble en dag med mange kirker. kanskje ikke så veldig forskjellige. Men noen høydepunkter var det i dag også.
Passerte Eikesdal Brannstasjon før jeg dro videre. Tenkte at det kanskje var like greit at det ikke hadde blitt brann !!!
Noen lave skyer gjør Eikedalsvatnet enda mer fascinerende....Norge er bare VAKKERT. Jeg nyter...
På veien over fra Sira til Vistdal sto denne sykkelen og prydet landskapet.
Det jeg savner over slike heier , er vann. De har liksom ikke dette mangfoldet av små vann langs veiene, som vi har på Østlandet.
Rødven Stavkirke var ett mål idag, det kostet 50 kr å komme inn, og jeg har jo aldri kontanter. Saumfarte bil og vesker, og greide det såvidt. Ikke at det var sååå stort å komme inn. Det som var særpreget her, var vel disse støttebjelkene på utsiden.
Videre ble det Vestnes, Ørskog og Stordal til Valldal. Denne fjelltoppen er jeg ikke sikker på hva heter. Den raget i været. Å komme nær Ålesund og Åndalsnes koster flesk i bompenger. Regningen kommer vel litt før jul, eller noe.
En flott dag på Møre er over. Det ble mange kirker idag, lite mat, men mye opplevelser på veier jeg aldri har vært.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar