søndag 24. mai 2015

Dag 3 Rattvik til Hudiksvall   ca 43 mil

En ny dag med morgensol over Siljansjøen.

 Kom sent igang, siden frokosten ikke var før halv 9 !!! da er jo halve dagen gått. Jeg kjørte bortom travbanen, var ikke helt fornøyd med bildene fra igår. Tanket opp, og kjørte retning Borlange og Falun. Greide å ta feil vei, slik at jeg måtte innom Falun to ganger, men det ble bare sånn. Surra litt for å finne Romme Trav i Borlange, og enda mer i Gavle, der jeg var på kryss og tvers i byen før jeg endelig fant ut av det. I tillegg tok jeg feil vei ut av byen, og havnet på kystveien nordover.

Tilfeldigvis havnet jeg på en vei mot Bollnes , slik at det ble liksom en rundtur. En stund var jeg i tvil om jeg var i Danmark, for det er jo så utrolig flatt landskap. E4 er kjekk vei når dagen går mot slutten, og jeg fant Lilla Hotel Glada Hudik etterhvert. Enkelt hotell, med nyyyydelig mat på kroa i samme hus...Noen ganger er det greit at ingen har kommentarer når man kjører litt feil...


En severdighet i Rattvik sentrum

 Er ikke sikker på hva disse 'maj-stengene er til, men har vel noe med midtsommer å gjøre. På travbanen var det tilogmed en hest i toppen
 En av hoppbakkene i Falun
Denne karen hadde slått seg til ro utenfor dagens eneste kirke Stora Tuna kirke i Borlange.

1 kommentar:

  1. Du nevnte Bollnes. Like ved er en plass Orbaden. Der leidde vi hus en gang. Kjempefint med fin sandstrand og mange plasser for å ta turer til. Var der i 14 dager.

    SvarSlett