tirsdag 26. mai 2015

Veier ingen kjører....fra Sollefteå til Skellefteå

Det er kjedelig å kjøre E4, så jeg valgte rv 335 fra Sollefteå til Ørnskjøldsvik. Det plaskregnte, men så ble det oppholdsvær, og intet mer regn, tross værmeldingen. Fant noen kirker langs denne veien. Jeg kom etterhvert ned på E4, men å kjøre i 110 er kjedelig, selv om det nesten ikke var biler å se her, heller. Rart å tenke på at jeg startet sånn ca Trondheim, og håper jeg har kommet noe lenger nord idag, med dagsetappe på 38 mil. Kartet viste en indre vei videre , rv 364, til Skellefteå . Denne veien hadde nesten ingen hus, ei heller noen kirker, men mye skog og skog,  og ett og annet fiskevann. Da er det greit at jeg er fra de dype skoger, og synes det er avslappende å kjøre i slikt terreng. Det var ikke rasteplasser engang, men det går fint å sitte i bilen, det har ikke vært mer enn 9 grader underveis. Ankom Skellefteå og fant en campingplass. Jeg trodde jo at dette ble billigere enn hotell, men.......det kostet 950,- for campinghytte med dusj og toalett !!!  Det er da jeg lurer på hva hotell i byen koster ??? TV og nett og wifi....hva mer kan man ønske seg ??

 Hotell Hallstaberget kan anbefales, et idretts og spa hotell...eksklusivt, der middag er med i prisen
 Hotellet lå på toppen av en hoppbakke
 Ikke var det bakker og nesten ikke svinger...
Ikke mange utsiktpunkter

1 kommentar:

  1. Ja det var en dyr hytte i Sverige. Hadde vel en standard over snittet. God tur videre.

    SvarSlett