torsdag 28. mai 2015

Tana er nådd

Dagen startet med en hyggelig prat med vertinna på campingplassen, som mente jeg ikke kunne være mer enn 50 år... jeg holdt på å overnatte en natt til !!! Skal ikke så mye til, nei !!

Jeg tok nå veien gjennom Kautokeino og Karasjok , og fulgte grensen helt til Tana Bru. Denne innlandsveien kan anbefales om man , som jeg, liker å kjøre langs en flott elv. Jeg tror det var Tana-elva hele tida. Terrenget vekslet fra vidder til dalføre, og bjerkene sto der bladløse ennå, her er våren ikke kommet skikkelig. Jeg måtte flere ganger stoppe og nyte denne elva, med sine flotte stryk her og der. Og ikke ante jeg at den var bred som en fjord. Noen kirker dukket opp , ellers var det heller ikke idag noe trafikk.

Jeg kom til Tana Bru, fant lett frem til min gode FB-venn som har tilbydd meg sin campingvogn et par netter. Det hjelper på budsjettet. Øst-Finmark ligger klar til å utforskes.
 Kan absolutt anbefales

 Og hvem søring kan uttale dette ???
 Greit på begge språk
 Tanaelv bred som en fjord


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar