mandag 25. mai 2015

Dag 4  Hudiksvall til Sellefteå ble 29 mil.

Det var spådd regn idag, men noen drypp idet jeg startet var alt jeg fikk...Fant Hagmyren Travbane før jeg tok E4 ut av byen, og oppdaget en kirke langs veien som jeg ville ha et bilde av.. Der jobbet det ei ung jente som fortalte at man kunne kjøre kystveien videre. Jeg tenkte at jeg hadde god tid, og tok sjansen. Det var en litt øde og svingete vei, med vekslende veidekke. Slumpet bort i Galtstrøms Bruk, med rester av en gammel jernbane og det var rene museumsområdet. En koselig nostalgisk kafe var åpen, og jeg tok en kaffe og hjemmebakte småkaker. Sola kom frem, og jeg fant flere rasteplasser langs denne kystveien, som absolutt kan anbefales, om man liker smale veier uten veldig mange hus.

Kom tilbake på E4 ved Njurundabommen, og veien gikk raskt i 110 km/t videre til Sundsvall. Etter litt leiting og spørring fant jeg Bergsåker Travbane. Så gikk veien videre til Nyland, og for å finne overnatting måtte jeg til Sellefteå , så slapp jeg tilbake samme vei.. Litt innlandsvei i morgen, men det er jo greit.

Hotell Hallstadberget er et flott hotell med utsyn over 'halve' Vesternorrland, ikke ulik min egen utsikt, dog litt videre utsyn. Her er middag og frokost med i prisen, men jeg er jo ikke sulten, så jeg venter til frokost...

 Mellanfjarden



 Ennå ikke satt på vannet...
 Rasteplass ved et lite vann..
 Og her kunne jeg vel fått en dans.... en kveld...

2 kommentarer:

  1. Flott å kunne følge deg på turen, flott å lese og flotte bilder :-) God tur videre :-)

    SvarSlett