tirsdag 31. mai 2016

Dag 14 - 2016 Fagre Stryn , eller ??


St. Sunniva sto i lett regn og sa farvel til meg da jeg dro fra Selje. Over til Åheim var det så tett tåke, at jeg nesten ikke så veien. Heldigvis møtte jeg ikke noen. Det ble bedre da jeg kom ned til fjorden igjen.

Veien var smal og svinget da jeg fulgte rv 652 til Lauvstad, i delvis lett regn. Denne veien kjørte jeg i motsatt retning for to år siden, men den var liksom kortere nå. Fulgte Dalsfjorden, rundt neset, og inn Voldafjorden.

Jeg kom til denne frosken, som sist, og jeg prøvde igjen å kysse den, men intet skjedde.


Noen ganger pynter naturen selv opp... Kjempestilig med disse bregnene...


Idag dukket Den Trondhjemske Postvei opp igjen. Denne gang uten skilt fra veien, men da jeg gikk litt ut på den fikk jeg se :

....innimellom krattet... et posthorn markerte veien....imponerende måtte det ha vært....


Det ble Mindersunde Camping , litt opp for Stryn, som ble mitt stoppested idag. Etter regn det meste av dagen, har jeg nå hatt over en time i ettermiddagssola, til den gikk ned bak fjellet. Ikke et vindpust, nydelig utsikt ut over Oppstrynvatnet. Jeg leser Wilbur Smith: Ørkengud, og var så opptatt med å lese, at jeg nesten skvatt ,  da sola ble borte... Morgendagen blir spennende..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar