mandag 23. mai 2016

Dag 6 - 2016 Inn i landet

Startet fra Ogna Camping , og kjørte ytterste vei, Nordsjøveien, langs Jærstrendene. Det blåste stiv kuling sa de på radioen, og det ble aldri sol. Kjørte nedom Kvassheim og Obrestad fyr.

 Det ble aldri noen Pilegrimsvandring på Jærstrendene som jeg hadde tenkt. Da hadde jeg vel blåst på havet.

 Fikk tatt noen bilder av et par hester på min vei. Speedy Eld, en flott svart vallak, 12 år gammel, og den unge eieren var tydelig stolt over å eie den. Siden var det en flerfarget hest, som bare var ridehest, og Levi Kickstarter, som var traver.

 Jeg så også noen fine brune kuer, Limosinkuer, sa en kar jeg spurte, og de var bare til kjøttproduksjon. Kalvene, kuene og oksen gikk sammen, og DEN oksen ville ikke jeg likt å møtte på min vei.

Jeg kjørte ned til Reve Brygge, der havet nesten slo på bilen, og det ble det siste fra Jæren.

Så ble det Bryne, Ålgård, Oltedalen og til fergeleiet Lauvvik. Kjørte rett på ferga, Passerte veien til Preikestolen, og fant litt etter Wathne Camping som hadde ledig hytte til meg. Prestefrua som skrev meg inn var fra Amerika, og de hadde kommet hit for 20 år siden, fordi mannen var kalt til prestevirke her. DA er jeg vel i trygge hender i natt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar