tirsdag 24. juli 2018

Dag 13 - Overhalla til Dombås 24.07.2018


Vi bestemte oss plutselig for å ta veien hjemover. Det er laangt, men med en overnatting underveis, ville det bli ca 42 mil hver dag. Det er jo helt greit. Vi startet allerede 07.30 i skyet vær. Det ble aldri mange regndryppa. Veien over til Grong og E6 var grei. Videre sydover ble milene spist opp. Ved Steinkjer stoppet vi ved Egge Kirke. Ikke sikker på om jeg hadde den, men jeg sov i alle fall litt der. 


Veien i kanten av Trondheim var et mareritt. Glad jeg hadde Svein som kunne rettlede meg. Mye veiarbeid, særlig ut av Trondheim, jeg blir stressa av slikt. Det gikk selvfølgelig bra . 


En liten sovestopp i Oppdal, ble det også. Kroppen er vel mer sliten enn hodet. 
For meg var det naturlig å stoppe ved Størens Bageri. Bør Børson var ikke her, men maten var god allikevel. 


Magalaupet i Drivdalen kan være en opplevelse. Denne gang var det for lite vannføring. 


 Veien gikk videre over Dovrefjell. Fokstumyra ble passert, og Snøhetta lå i horisonten. Det nærmet seg tid for å finne bosted. Valget falt på Dombås Hotell , som hadde ledig rom. 1295 kr var gunstig. Buffeten kostet 195 kr, det var jo en gave !!! Og smakte himmelsk. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar