onsdag 11. juni 2014

Og så kom regnet


Spesielt lys i horisonten da jeg spiste frokost, det hadde regnet i natt, og det regnte da jeg kjørte utover mot Molde. Været kan man som kjent ikke gjøre mye med, men det klarnet opp etterhvert.
Passerte denne hoppbakken, før jeg kom bort til ...
...den gamle fotballbanen, synes det var interessant å se også denne banen, i all sin enkelthet.
Parkerte ved Romsdalsmuseet som ligger i øvre kant av byen. Det var barnehage og skoleutflukt her, så området var fullt av unger i flere aldre. Fint å vandre inn i historien, og jeg lar dette bildet representere de mange hus og stuer som lå i denne flotte parken.
Det var et utsiktspunkt her, og Seilet-hotellet synes ned mot fjorden. Tok sjansen på å la bilen stå her oppe, og spaserte ned gjennom boligstrøket på jakt etter roser !!! For dette er altså Rosenes By, men hvor var alle rosene ??  Riktignok er det vel litt tidlig i sesongen for roser, men allikevel.

Dette var de rosene jeg fant på min vandring gjennom denne byen. Rosen Aicha fantes flere steder, men så er den vel også ganske tidlig. nydelig gul i knopp, og lysere gul  og nesten enkel når den folder seg ut.. Den rosa kan vel være Complicata, kanskje, og den store gule kanskje Graham Thomas. Så får også nøkkerosene oppe ved Romsdalsmuseet være med i rosebuketten.
Vakkert utenfor Molde Rådhus.
Hva med en kuppel midt i taket !!
Molde Stadion , men både Røkke og Solskjær var fraværende. Nå skal det vel sies at Solskjær vel er i Wales, men hvor var Røkke ???
Rica Seilet Hotel er spesielt og vakkert, må være en fornøyelse å bo i et rom med utsikt ut over fjellene utenfor byen.
Molde er jo også kjent for sin Jazz-festival. Dette var det nærmeste jeg kom, siden festivalen er senere på sommeren.. Tre timer i denne byen var nok for meg,  som egentlig ikke er glad i byer.. Det er en stille by nå utenfor turistsesongen, men kan anbefales. Passerte mange butikker med gode tilbud...løp og kjøp..
Været holdt seg til jeg var på hjemvei, da ble det regn og torden.








1 kommentar:

  1. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det kalles rosenes by for jeg har vært mange steder hvor det har vært flere og finere roser :P

    SvarSlett