mandag 8. juni 2015

Andøya et avsluttet kapittel

Dag 18
Tross dystert værvarsel, var det bare å komme seg ut av byen, retning Andøya. Tok turen bortom Trondenes kirke, må jo være litt kulturell.

Reisens første ferge, Refsnes til Flesnes, 97 kr, tok en halvtime. Kan vel like godt venne meg til det, siden det vel er syv ferger  på min vei sydover fra nord. Sukk !!! Liker ikke ferger, men overlever...

Sortland ble neste stopp, og jammen parkerte fru Aas her, og gikk på shopping. I den 'blå byen' !! Hvor skal dette ende ?? Hurtigruta la til kai mens jeg var der, nå var det Midnattssol. Tok rv 82 videre langs østsida av Andøya, og ned den nasjonale turistveien på vestsida. En skuffelse. Bortsett fra oppe ved Andenes, var det slette på slette på slette med ikke altfor god vei.
Jeg fikk kjøpt et par bøker i bokhandelen der, og fikk skravla litt med butikkdama. Stakkars, hu skjønte sikkert at gamlemor ville ha litt oppmerksomhet..

Tenkte at vestsida var best å kjøre nedover, men kanskje jeg er for godt vant. Sola skinte på min vei mens jeg kjørte. Merkelig opplevelse, siden det regnte både foran og bak meg... Og så, da jeg var ferdig med øya, sprutregnte det helt ned til Gullesfjordbotn Camping. Ledig hytte nr 11 til meg...

Dagsetappe 325,4 km, og det er vel passe.


Tromsøpalmen

Nordmela, der slekt kommer fra...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar