lørdag 6. juni 2015

Lofoten er nådd

Dag 16
Spiste frokost med 8-10 russere. De var her i juni hvert år for å fiske !!! og de var en gjeng på 25 stykker. Trodde et øyeblikk at jeg var kommet til Russland !!

Det regnte da jeg sjekket ut, og sola kom etterhvert som jeg kjørte. Jeg holdt meg på rv 861, og videre på rv 84 da jeg kom til Finnsnes. Hurtigruta Finmarken lå til kai, og pyntet opp i bybildet. Rett etter Sørreisa oppdaget jeg en flott gammel trebru. Den var nå blitt sykkelsti, men like fin allikevel.  Litt dårlig vei, men flotte snøkledde fjell i sikte over bjørkeskogen.

Så var jeg med ett på E6 med 90-fart, som jeg ikke liker. I Bjerkvik gikk E10 ut mot Lofoten, og jeg kom over i Nordland fylke. Rart å legge Finmark og Troms bak meg. Jeg fant lett Brygga Hotell i Lødingen, der jeg hadde bestilt rom.

Fjellene ligger pyntet med snø på den andre siden av fjorden, flott utsikt fra rommet. En stille og solfylt lørdagskveld i nord.

Dagsetappe 317,5 km






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar