mandag 15. juni 2015

Farvel til Kystriksvei rv 17

Dag 25
Før jeg dro fra Brønnøysund, tok jeg en tur til markedsplassen litt nord for byen. Dette stedet på Tilrem er gjort bevaringsverdig, og det var nesten så jeg hørte fortiden tale. Her var det karusell, arrest og tingstue. I vågen lå det tett i tett med båter under markedet først på 1800 tallet. Fint å vandre blant disse gamle husene.

Ferden gikk videre mot fergeleiet Vennesund, der båten tok meg over til Holm, etter en times venting i plaskregnet. Ingen utsikt mot havet, sjøen slo mot fjæresteinene. Det meste av veien gikk langs Melsteinfjorden.

Jeg forlot etterhvert rv 17, og tok fv 770 til Rørvik. Passerte Norges minste by, Kolvereid . At det regnte idag var helt greit, siden jeg kjørte i elgens rike, med furu og granskog, avbrutt av litt jordbruk her og der. Bra veidekke og lite trafikk. Veien endte på Skjærgårdscampen. Uten skjærgård, og jeg fikk diger hytte med to soverom og eget bad til 500 kr.

Dagsetappe 196,4 km. Lenger ut mot havet kommer jeg ikke idag...
De hadde tilogmed utskjøringer over inngangen !!
Torghatten skimtes over fjorden
Gråtass sto ensom og forlatt et sted lenger ned i landet
Nærøysund bro
Norges minste by, ca 1300 innbyggere

3 kommentarer:

  1. Flotte bilder. Moro å følge deg på tur.

    SvarSlett
  2. Flotte bilder. Moro å følge deg på tur.

    SvarSlett
  3. Igjen flotte bilder Bjørg, utrolig kjekt å lese om opplevelsene dine :-)

    SvarSlett