onsdag 3. juni 2015

Skjervøy - mors fødested

Dag 13.
Det var vanskelig å reise fra Artic Fjord Camp, et paradis. spiste frokost med fjella og fjorden som utsikt... det ga ro i sjel og sinn...
Kvænangsfjellet var kort, og flott, og jeg tok en kaffe og vaffel på Gildetun på toppen av fjellet. Det var mye snø, men så plutselig bar det ned mot fjorden igjen. Skilt til Skjervøy, en lang tunnel med følgebil Maursundtunnelen 2122 m, 92 m.u.h. (og jeg som ikke liker undersjøiske tunneler), og så Kågentunnelen som bare var 1733 m . Deretter en lang bru, og så var jeg på Skjervøy, som egentlig var et større sted enn jeg hadde trodd..Her er altså min mor født for 94 år siden, og kanskje døpt i den kirken her.
 Eget Vinmonopol som jeg bare måtte innom, på søken etter noe lokalt. En hvitvin med nordlysetikett fikk duge. Hotellet så nedslitt ut, så jeg kjørte tilbake til E6, og fant en liten campingplass Rotsundelv, der jeg fikk hytte, dog i en annen standard enn sist natt. Jeg vil kalle det vanlig NS (Norsk Standard) på campinghytte.
 Temp idag på 8-12 grader, sol, lettskyet, og dagsetappen ble 176 km, turens korteste til nå, men det var greit å ha en rolig ettermiddag. Turens første mygg er observet !

Fra hotellstandard til 820 kr......
 til enkel standard kr 350 kr.... jeg skal jo mest sove her....
 Kvænangsfjellet
Havna i Skjervøy... som bildene viser er det sommer i nord !!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar