mandag 29. juni 2015

Reisen er slutt

Det er vel alltid en slags nedtur når man har vært på veien i bil i 5 uker. Rart å ikke skulle legge planer for neste dag. Jeg ser alltid på kartet, for å finne en vei å ta, hvilke rv.nummer jeg tar i neste kryss...så blir veien  allikevel til mens jeg kjører.  Plutselig dukker det opp noe som gjør at dagen blir annerledes enn påtenkt.

Det var alltid slik  når vi var på campingtur nordover, at når vi kom tilbake til Trondheim, så var vi nesten hjemme. Slik også iår. Siden jeg hadde tatt med meg alle fylkene i nord, var det 'bare' kjente veier sørover. Jeg besøkte noen venner på veien, men tok de siste dagene på veier jeg har kjørt på tidligere.

Det er en lang reise når jeg da har kjørt ca 1000 mil på fem uker. Ingen uhell, bortsett fra selvforskylt tapping av batteriet. Heller ikke sett noen uhell. Temperaturen kunne selvfølgelig vært litt bedre, men når det idag er 25 grader inne og ute her i Skien, så er jeg jammen glad jeg dro tidlig nordover. Bedre å kunne ta på en ekstra jakke, enn å svette og få pusteproblemer. Utrolig mange forskjellige overnattingssteder. Fra de enkleste campinghytter, til hyttesuiter og flotte hotellrom.

Å summere opp hva som var best, er helt umulig. Hver dag var fylt med nye steder, nye opplevelser. Jeg fikk sett det meste av det jeg hadde tenkt på forhånd, men det er mye igjen. Sånn økonomisk 'landet' jeg vel på ca 1000 kr dagen . Bensin , overnatting og mat, pluss litt ekstra. Det som kommer i etterkant er bompenger, og det er jeg spent på. Regningene kommer vel om et halvt års tid...

Er det noen som lurer på noe, kan jeg gjerne svare.. Jeg finnes på Facebook..

Tusen hjertelig takk for kommentarer og likes underveis. Fint at noen følger meg når jeg er på tur. Klart at jeg merker jeg blir litt ekstra skravlete med kassadamene på bensinstasjoner og i butikker. Når jeg reiser slik alene, er det jo ikke så mange å prate med. Mobilen har vært i bruk, likedan PC. da er man aldri alene...

Tusen takk...
 Snøhetta lå badet i sol
 NAF er kjekke å ha
 Var innom Lannem Silje, Dovreprinsessa,
 Borte bra, men hjemme best...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar