onsdag 17. juni 2015

Stokkøya Strandsenter -en perle

Dag 27

Det var ikke lett å dra fra Holmen Camping i dag. for første gang kunne jeg sitte ute og spise frokost i morgensola, nesten vindstille. Og ikke engang måkene høres. Somlet veldig, men måtte på veien igjen.

Tilbake til Sjøåsen og fulgte E 6 et lite stykke, før jeg tok rv 715 retning havet igjen. Skogsterreng, furuskog og moltemyrer. Store og små idylliske vann, fikk nesten hjemlengsel til Luksefjell. En elg krysset veien, og en flott rev. Lite trafikk og flotte veier, men langt mellom husa.  Hadde sjekket kartet, og visste at på Stokkøya skulle det være overnattingsmuligheter. Det var neimen ikke mange andre steder. Måtte lete etter hotellet, siden det lå lavt i terrenget innimellom sanddynene. Heldigvis hadde de flere prisklasser på rom, og jeg valgte vandrehjempris og standard, men 550 kr for rom med frokost og sengetøy er ingen upris. Så ble det middag i restauranten i tillegg. Med rødvin til torsken, og kaffe og baylis til dessert. Havutsikten tok nesten pusten fra meg. Kunne bare nyyyyte. Heldige meg....

Dagsetappe 20 mil.

Rakk såvidt å få bilde av elgen gjennom bilruta
 Det er liksom mer runde fjell i Trøndelagskysten
 Stokkøya Strandsenter
Stokkøya strandrestaurant

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar