torsdag 4. juni 2015

Gorsabrua

Veien langs Lyngen(fjorden) er fin, med utsikt til Lyngsalpene. Snøkledde ligger de der, dog med snøbygene svevende over toppene .
Birtavarre dukket opp, og jeg bare MÅTTE inn til denne brua, selv om det ikke var strikkhopp idag. En hullete smal vei, med noen skjønne lam i veien her og der, ei bru jeg var usikker på om jeg kunne kjøre over (tok sjansen), og fant stiskiltet til Gorsabrua, 1,4 km . God sti, om enn litt fuktig, snøklatter her og der. Av en eller annen merkelig grunn skinte sola på meg mens jeg gikk, mens jeg var der, og til jeg kom tilbake til bilen... underlig. Litt usikker på om jeg hadde hoppet hvis noen hadde sponset meg. den tusenlappen. Fint å stå på brua å skue ned i dette smale juvet.. Glad jeg tok turen.
Det har vært gruvedrift i området tidligere, og noen rester etter det finnes på en annen sti, men snøbygene rakk nesten til der jeg kjørte, så jeg tenkte her må jeg komme meg til bygda igjen...
Videre gikk veien ut langs Kåfjorden, noe tunnelarbeid. Ankom Nordkjosbotn, og tok E8 mot Tromsø. Fant Ramfjord Camping, og fikk turens enkleste hytte. Ingen varmeovn, men jeg har stillongs og islender, jeg..... Dagsetappe 212,7 km.

 Hva i all verden skal den gamle damen ?


 Glad jeg ikke har sånn toppdille !!
Rester etter gruvedriften..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar