søndag 21. juni 2015

Dovendag

Dag 31

En dag uten en meter i bil !!!! Sola skinte hele dagen fra nesten skyfri himmel. Jeg bare roet ned, som et antiklimaks etter 800 mil i bil. Tid til litt ettertanke. Nettet er jo ikke bedre, men tålmodigheten er bedre. Har sittet i sola og lest , og bare ikke gjort noenting. Bortsett fra en spasertur til enden av veien. Prøvde å få utsikt, men kom liksom ikke høyt nok. Masse små øyer, sikkert et farlig farvann, som jeg også leser om i disse Frøya-bøkene. Tragedier og levekår igamle dager. Gikk i fjæresteinene, lavvann, og fant glede i å finne skjell, sneglehus og et kråkebolleskall. Jeg er og blir en landkrabbe, så det skal ikke så mye til for å glede meg. Satt litt i sola og lyttet til et par terner (med langt rødorange nebb) som bråket, jeg var antakelig nær egg eller unger...

En fin midtsommerdag, dagsetappe 0 km.

 Et barskt landskap
 Har den livets rett ??
 Stor forskjell på tidevannet
Kommer til å savne dette stedet, der roen senket seg... utrolig takknemlig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar