tirsdag 16. juni 2015

Ut mot havet i Nord Trøndelag

Dag 26

Det ble en ferge i dag, også. Hofles til Lund, en halvtimes ventetid og 116 kr. Hadde bestemt sånn ca dagens mål. Været var ganske vått til å begynne med, men det ble skiftende etterhvert. Sur, iskald liten kuling i hele dag. Stoppet litt utenfor Namsos, og spiste nydelig pølse og stappe på Statoil. Endelig gode pølser... Jeg er ei pingle i byer, så kirka i Namsos fant jeg aldri. 

Etter ferga var det rv 769, så litt på fv 17, og så rv 766 til Flatanger. For de som måtte ha et kart. Må nesten le når jeg kjører opptil 2 mil ekstra bare for å ta bilde av ei skolestue som hadde status som kirke.... Trodde det måtte være et kors på bygningen, jeg...

Veien ut mot kysten var etter anvisning fra google, og var grei nok. Det er mye skog i Trøndelag, og jeg lurte en stund på om denne kystcampen lå midt i skogen, men havet dukket opp 'rundt neste sving'. Første campingplassen var øde og forlatt.. I tillegg var den til salgs. Heldigvis var det et sted til, der jeg fikk en hytte med ubeskrivelig beliggenhet. Utsikt mot Storhavet, Folda rett ut. Vakkert.

Hvis det hadde vært bedre vær, kunne jeg forsøkt meg på denne. 
Kalles det kulturlandskap ??
Om bygningen ellers trang et malingstrøk, så var døra nymalt og nydelig. 
 Ut mot havet ????????
Hytta er i enkleste laget, med bare to stikkkontakter, og jeg som har radio, mobilt bredbånd og Pc...Da er det allerede en for lite. Men hva får man for 335kr ???

Dagsetappe 26 mil... og er det for mye å be om 5 grader varmere ??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar